lördag, augusti 19, 2006

Walk the line

Om det är någon som undrar, så var jag aldrig med i EFIT igår även om det ser ut så på Fototimmen. Jag råkade pinga av misstag.

Ola och jag tittade på Walk the line igår. Underbar film somr ekommenderas varmt! Om det är någon som missat vad den handlar om så är det en biografi över Johnny Cashs liv från barndom till ett liv som superstjärna med allt vad det innebär att demoner, drogmissbruk och en fantastisk kärlekshistoria. Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon är perfekta i rollerna och som de sjunger sedan. Sen skadar det ju inte att Joaquin är grymt snygg att titta på. ;-) Och att musiken i filmen är grymt bra!

Bilden kommer från discshop.se



I torsdags var jag på kyrkogårdsvandring i min hemby Eggvena. Det var otroligt spännande faktiskt att höra de äldre i byn berätta om personer som de minns från sin barndom. Efter vandringen var det en fyra minuter lång andakt i kyrkan och därefter fika i bygdegården. Kul att träffa folk som man möter så sällan.

Jag håller på att försöka lära mig CSS och fy satan vad svårt det är. Det lilla som jag lärde mig för fyra år sedan gäller inte alls längre och det blir ett par timmar framför datorn för att komma igång, märker jag.

Nästa vecka blir kul men stressig. På måndag ska jag klippa mig, på onsdag ska Ola och jag på inspelningen av Doobidoo på SVT i Göteborg, på torsdag ska jag förhoppningsvis intervjua Malin Berghagen och på lördag blir det dop av min systerson Adam. Jag ska vara fadder och det ser jag mycket fram emot.

4 Comments:

At augusti 20, 2006 6:12 fm, Anonymous Anonym said...

Du kunde inte låta bli klicka på länken va? ;) Jag tycker de skulle haft nån ruta till som ploppat upp. "Vill du göra detta?".

CSS klarar du galant.. bara du sätter igång ;) Själv är jag bara en novis på det med men klarar ändra lite men då man ska få ihop nått själv är det stopp!

Full rulle nästa vecka läser jag. Ja, det är bara gå ut hårt och öka *s*

Trevlig söndag på er!

 
At augusti 20, 2006 6:59 fm, Blogger Karin said...

Malin Berghagen...för Nära?! :)

 
At augusti 20, 2006 10:14 fm, Blogger Viktoria said...

Micke: Det tycker jag också, så man inte behöver pinga alldeles i onödan. För oss klantisar som inte kan låta bli att klicka. ;-)

Karin: Jajamen, Malin Berghagen i Nära!! :-)

 
At augusti 23, 2006 10:49 em, Anonymous Anonym said...

Hejsan!!

Haha.. jag pingade av misstag med, men när jag väl hade laddat upp sidan på kvällen så såg jag att de hade tagit ort mitt pingande.

Hur går det med css? jag använder mig av css till hela hemsidan och det är så busenkelt när man väl har fått till allt.. jag tänker mest på när man skall ändra layot, då är det lite pill i css så är dte klart =)

Ha det gott *kram*

 

Skicka en kommentar

<< Home