söndag, oktober 01, 2006

Tull tull

Fy sjutton vad kallt det blev helt plötsligt. Nu på kvällen den 1 oktober åkte faktiskt våra element på för här kan vi inte gå och frysa. September har verkligen varit underbart (samtidigt oroväckande) varmt men nu ska det väl märkas att vi är inne i höstmånaden oktober. Som vanligt i oktober (fast det här är lite väl tidigt även för mig egentligen) får jag julkänslor och jag väntar otåligt på att julsakerna på IKEA ska komma ut även på sajten. Förra lördagen, när Ola och jag var i Skara, svängde vi förbi Slöjddetaljer. Jag fick köpt två tomtar som ska pysslas ihop. Jag försökte mig på detta i fredags kväll, men inser hur tekniskt obegåvad jag är. Ola är bra mycket duktigare på att tråckla ihop saker och ting än jag är.

I veckan har jag varit i Köpenhamn. Jobbet åkte iväg på en tre dagar lång personalresa med både utbildningar och chans till skoj på egen hand. Första kvällen hamnade halva styrkan, cirka 35 personer, på en uteservering strax intill Rådhusplatsen. Vi fyllde upp hela serveringen och var nog ganska högljudda och jobbiga, men roligt hade vi. :-) Dag nummer två var jag med på en stadsrundtur i buss med en svensk guide som hade bott i Köpenhamn i 35 år och hade bland annat jobbat som taxichaufför. Det hon inte visste om Köpenhamn var inte värt att veta. Vilken vacker stad Köpenhamn är förresten! Jag skulle mycket väl kunna bo där och det gör nog Tuva Novotny, för henne såg jag komma gåendes på skyhöga klackar. Hon är inte lång hon! Jag såg förresten Jean-Pierre Barda på järnvägsstationen i Skövde. Han är inte heller lång och dessutom är han korthårig nu för tiden. Han såg för hemsk ut!

Jag har sökt jobb på Tullverket så nu ska jag öva mig på att se grinig ut och säga: "tull tull" på skånska. Skämt åsido, jag skulle väldigt gärna kunna tänka mig att jobba där. Inte som tullare, men som informatör vilket är vad de söker. Håll tummarna för mig!

I fredags när jag hälsade på mina medarbetare i Sjukhuskyrkan i Skövde bet jag i en mjuk macka och ut kom en halv tand. Det är bara att pallra sig iväg till tandläkaren imorgon och hoppas på det bästa. Att de inte skinnar en totalt pengamässigt, för jag har knappt ett öre kvar efter alla räkningar är betalda och efter Köpenhamnsäventyret. Vi får leva på luft och kärlek resten av månaden.

Ha en trevlig vecka!
Puss och kram

2 Comments:

At oktober 01, 2006 10:54 em, Anonymous Anonym said...

Ajajdå!
detta med tanden..

Annars låter det ju som ni haft trevliga dagar där i Köpenhamn.

Hoppas det går vägen med jobbet också.

 
At oktober 02, 2006 3:08 em, Blogger Karin said...

Och jag satt brevid Magnus Härenstam på x2000 förra söndagen. :)

 

Skicka en kommentar

<< Home