lördag, oktober 07, 2006

Lördag morgon

Lördag morgon. Jag älskar lördagmorgnar! Att få sova ut ända till klockan 8, gå upp, gosa lite med Elvis för han är den enda som går upp med mig så dags, få vara en stund för sig själv innan att Ola vaknar. Det är underbart! Ännu bättre är egentligen söndagmorgnar, för då verkar jag vara den enda som är uppe så dags i hela kvarteret. Det är tyst, lugnt och så oerhört skönt!! Det borde vara lördag hela veckan lång. :-)

Igår eftermiddag när jag klev av tåget i Alingsås såg jag en väldigt trevlig syn. Två män hade fått igång ett gammalt ånglok som stod och väntade på att få ge sig iväg. Efter ett par minuter tuffade de iväg mot Göteborg i sakta mak. Det är sällan man får se de här gamla ångloken om man inte drar iväg till några entusiaster på något rullande järnvägsmuseum förstås. Samtidigt som ångloket rullade iväg kom ett X2000 och drog med sig ett moln av askdamm. Just då råkade jag ha munnen öppen. Ångloksaska smakar inte gott!

Imorgon ska vi på 2-årskalas. Min brorsdotter Evelina fyller två år på tisdag och det ska firas imorgon. En käpphäst och två böcker om traktorer har vi införskaffat och det blir hon nog glad över..

Ha en trevlig helg!